کتاب "لی چی" سلسلهی روابط را که از تحقیقات کنفوسیوس درباره "ش" ناشی میشود در پنج رابطه محدود میسازد، که از این قرارند: بایستی پدر به پسر با شفقت بنگرد و پسر به پدر نیزمهربان و دلسوز باشد. بایستی برادربزرگ تر به برادر کوچک تر به لطف و مدارا رفتار کند و برادر کوچک تر با برادربزرگ تر خاضع و متواضع باشد"، " شوهرنسبت به زن عادل، و زن نسبت به شوهرمطیع است."، "بایستی زبردستان به زیردستان دلبسته و علاقه مند، و زیردستان به زبردستان فرمانبردار و تابع باشند"، "بایستی حکمرانان به اتباع خود مهربان، و اتباع به حکمرانان وفادارباشند" اگر این پنج حالت در جامعه ای میسر گردد، در حال، عالی ترین مرتبه طهارت و صفا "لی"کسوت فضیلت خواهد پوشید و مابین تمام افراد خلایق تناسب کامل و سازگاری مطلق حکمفرما خواهد شد.
این فیلسوف نخواسته است که همهی ابعاد فرهنگ چین را بر روی شالوده و بنیان خانواده مستقر سازد، ولی تعالیم و واقوال او، علاقه به خانواده را چون اولین خصلت پسندیدهی چینیان چنان ستوده است که هیچ چیز از آن بالاتر نیست، وفاداری و علاقه به خاندان را اولین وظیفهی انسانی آن مردم میشمارد، اعمال و رفتار هر جوان از روی خلوص تام از آغاز ولادت تا پایان عمر،مبتنی بر خدمت به خانواده خود است.
;